onsdag 30 november 2016

English week 48

Här är veckans glosor. Tycker du de första är enkla kan du gärna träna in extra orden med.

I am hungry                 = Jag är hungrig
I am                             = jag är
I like                            = jag gillar
I don’t like                  = jag gillar inte
What's this? (what is this) ?    = Vad är det här?
What’s that? (what is that)?    = Vad är det där?
this                               = detta
that                              = det/den där   
it´s (it is)                      = det är
I don’t know                = jag vet inte

Extra vocabulary
lovely                           = härlig
computer                      = dator
horrible                        = hemsk
friend                           = vän
Who are you?               = Vem är du?
Where do you come from?        = Var kommer du ifrån?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar