fredag 29 september 2017

Vecka 40

Slut på ännu en händelserik vecka. Förutom att vi har kämpat med kunskaperna i klassrummet har vi även kämpat ute på lingenäset med skoljoggen. Många varv blev det och vi väntar med spänning på resultatet. Många har redan haft utvecklingssamtal och resten har det nästa vecka.

Vi har denna vecka kommit igång med problemlösning i matematik som vi kommer att fortsätta med en gång i veckan framöver.

Alla elever har fått inloggning till Studi.se. En mycket användbar sida med filmer och quiz som elever men även föräldrar kan ha nytta som stöd i flertalet ämnen.

Idag har även Malin börjat jobba och hållit sin första lektion i klassen. Välkommen Malin!


Nästa vecka, (V.40) är det dags för matematikprov. Alla elever har gjort ett förprov för att få red på vad de behöver träna mer på inför provet.

Jag (Vasse) håller på att sammanställa en lista med alla program som vi använder i skolan och som ni även kan använda hemma. Listan kommer jag att skicka hem med eleverna nästa vecka och jag kommer även att lägga ut den här på bloggen.

Jag vill påminna om engelskaläxan som är till måndag, Chapter 2, läsa samt skriva meningar av glosorna.

Det blir ingen matematikläxa V.40 p.g.a. matematikprovet.

Jag vill påminna alla att ta med idrottskläder och handduk då många slarvar med detta.

Hälsningar
Vasse, Malin, Tanja




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar